Het verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus Verhalen - WaarBenJij.nu Het verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus Verhalen - WaarBenJij.nu

Het verblijf op Kreta

Door: Rozemarijn & Sophie

Blijf op de hoogte en volg Theseus

02 Maart 1256 | Griekenland, Kreta

Ik ga jullie nu laten weten wat ik heb meegemaakt bij mijn verblijf op Kreta.
Na een lange tijd kwamen we eindelijk aan op Kreta. Er hing een rare sfeer. Aan de ene kant waren we blij, want we hadden het gehaald . Maar aan de andere kant was iedereen ook bang, iedereen wist namelijk dat het nu wel heel dichtbij kwam. Vervolgens ontving Minos ons, maar toen, toen zag ik haar, ADRIADNE, de dochter van Minos. Ze deed me het volgende aanbod:
Zij zou de deuren voor ons openen en ons helpen te ontsnappen, in ruil daarvoor zou ik met haar trouwen. Het was een moeilijke keuze maar ik weet het nu zeker, ik doe het! Nu sta ik vol spanning voor de deuren het gaat nu echt gebeuren:
De deuren worden geopend en daar staan we dan; in het labyrint. Ik hoor de minotaurus brullen, ik ga er stil op af. Door mijn handige spullen die ik heb gekregen wordt ik al snel naar het beest toe geleid. Opeens sta ik oog in oog met de minotaurus. Hij is groter dan ik had verwacht, daardoor word ik wel een beetje banger. Maar ik ga door en sla hem met mijn vuist. Na een hevige stoeipartij heb ik het beest eindelijk gedood. Vol vreugde loop ik terug naar de deur ,door het draad van Ariadne, waar de kinderen op mij wachten! samen met de kinderen en Ariadne lopen we naar het schip en vluchten weg. Ik ben zo blij want het is me gewoon gelukt!